lördag 12 juli 2014

Tack-tårta

Jag är så glad över min tårt-hobby. Jag tycker det är så himla roligt att baka tårtor med olika goda kombinationer av fyllningar och sedan dekorera dessa tårtor på olika sätt så de är både vackra och goda, något för både öga och gom med andra ord.
Det finns en leksaksaffär/inredningsaffär här i närheten - Drömhuset - som tillhandahåller mina visitkort till sina kunder.
Som tack för den tjänsten bakade jag en tårta till dom igår.
Tårtan bestod av vaniljbottnar med ett lager hallonmousse med hallonbitar och ett lager citronmousse, sen spacklades hela tårtan med citronsmörkräm, vilket var otroligt gott och fräscht i värmen.
Dekorationen var enkel men stilren med ljusblåfärgad sugarpaste, en stor vit/limefärgad lilja i flowerpaste, två små vita blommor om var sin sida om ett "tack" samt ett fint sugarpasteband nederst på tårtan som jag målat med pärlemopulver. Hela tårtan glittrade diskret i solen och jag var jättenöjd. Ibland kan det verkligen vara  såatt "less is more".
Jag hoppas personalen på Drömhuset tyckte om tårtan och att den smakade gott. Tack för er hjälp :)