onsdag 25 juni 2014

En kanna sockerblommor

En av de senaste gångerna jag åkte upp för att hälsa på min mamma, som fortfarande ligger på sjukhus, bestämde jag mig för att ta med en annorlunda bukett.
Jag köper ungefär en bukett eller krukväxt om dagen när jag är uppe hos henne, eftersom jag vet att hon tycker så mycket om det och att hon redan som liten flicka var intresserad av växter, blommor och odling. Denna gång fick jag idén att ta med en thekanna jag fyllt med olika sorters sugarpasteblommor till henne. Från början gjorde jag den för att visa och ge exempel på olika sorters blommor jag kan göra för att dekorera tårtor mm, men så blev det att den stod här hemma så jag bestämde mig för att ta med den till mamma som ju uppskattar mina sockerkonster väldigt mycket - så även denna gång :).
Det trevliga är också att sjukvårdspersonalen uppskattar blommorna som står i mammas rum, och ett par stycken sjuksystrar har även trott det varit riktiga blommor i kannan. Tack, tack för den fina kritiken säger jag :)

Ena sidan med sockerblommor:

och så den andra sidan: