fredag 16 januari 2015

Småkakor x 3

Nu var det verkligen jättelängesen jag skrev på bloggen. Jag antar att det är så att det går upp och ner med lusten till sin hobby...
Jag har även haft en legal anledning till detta långa blogguppehåll, för veckorna innan jul opererade jag högra handen.
Det var visserligen nödvändigt och jag har väntat länge på operationen, men så tråkigt och olägligt det kom! Jag kunde inte baka det minsta under julen och fram till nu.
En sån tur att jag har mina sockerhjärtan som knådade och bakade lussebullarna helt själva och även tog hand om nyårsdesserterna. Ja, de gjorde varsin variant. Lilla sockerhjärtat gjorde en underbart god minicheesecake med hallon serverad i glas och stora sockerhjärtat en supergod tiramisu, också den serverad i glas. Underbart gott och lyxigt måste jag säga! :)
Nu mår jag bättre i handen så även jag fick vara med och baka förra veckan, fast det var lilla sockerhjärtat som var "chefen" och bestämde vad vi skulle göra.
Det blev tre olika mördegskakor; brysselkex med hemmafärgat turkos socker, stämplade stora vaniljkakor och syltkakor med vinbärssylt och pärlsocker.
Oj, så goda de var och så roligt att äntligen få baka något igen! :)