tisdag 29 april 2014

Rosor till mor - arrangemanget

Innan jag åkte till Stockholm och till min mamma som är sjuk, gjorde jag ett antal sockerblommor till henne som jag sedan tog med och monterade på plats hemma hos henne, innan jag åkte och träffade mamma på sjukhuset.
Jag monterade blommorna i en thekopp som jag fyllt med oasis. Tyvärr hade många blommor gått sönder under resan, framförallt sockerhortensiorna jag gjort och fler gick sönder under monteringen så jag tyckte arrangemanget blev lite väl glest.
Mamma var dock väldigt nöjd och stolt över mina sockerbloms-bedrifter och faktiskt en och en annan av sjukvårdspersonalen med, vilket kändes bra trots allt.
Kanske är man (som nästan alltid) sin egen största kritiker...
I bakgrunden syns även lilla sockerhjärtats gulliga äggvärmare som hon sytt till sin mormor.